Mezinárodní instituce, podnikatelé a výrobci v rámci šestého bienále Nanomateriálu a nanotechnologického setkání v Ostravě dali palec nahoru této nové technologii.
Setkání umožnilo specialistům na nanotechnologie z průmyslu a akademické sféry spojit reálná řešení pro průmysl. Sympózium, které pořádá Centrum Nanotechnologií Technické univerzity Ostrava (VŠB-TU) ve spolupráci s Ústavem geoniky AV ČR, mělo hojnou účast. Zúčastněno bylo mnoho různých podnikatelských subjektů. Například elektronická a softwarová společnost Prevac, výrobce elektronového skenovacího mikroskopu, společnost NenoVision a dodavatel přístrojů Tescan.
Letošní akce se zaměřila na pět hlavních témat; nanotechnologie pro energii, nanotechnologie pro medicínu a farmaceutický průmysl, nanotechnologie pro environmentální řešení, pokročilé nanomateriály a charakterizaci nanomateriálů. Konference však dala všem účastníkům dostatek příležitostí setkat se s potenciálními partnery, diskutovat o příležitostech a výzvách v oblasti nanomateriálů a nanotechnologií, stejně jako o nejnovějším vývoji a trendech.
Jedna z účastníků Alexandra Chepak, manažerka pro vývoj trhu v NANO CHEMI GROUP, setkání popsala: „ Chceme se podělit o naše vize a pracovní zkušenosti s nanomateriály v B2B sektoru. Budeme prezentovat novinky o některých našich současných případech, popisovat, jak a kde realizujeme naše materiály, nový vývoj, na kterém pracujeme, stejně jako výzvy, kterým čelíme, zejména se zavedením nanomateriálů do výrobního sektoru. Také doufáme, že se dozvíme zkušenosti jiných účastníků a těšíme se na setkání s odborníky v oblasti nanotechnologií, abychom mohli diskutovat o možné spolupráci. “
Jako zástupce skupiny NANO CHEMI GROUP, Alexandra spolu se svým kolegou Levem Lyapeikovem a produktovým manažerem pro produktovou produkci uvedla krátkou prezentaci, ve které tým nastínil, jak se společnost přibližuje k špičkové nanotechnologii do reálného světového obchodu.
Zde vysvětlili, jak má tento proces čtyři hlavní etapy;
1. Vývoj zákazníků.
Stádium pro definování potřeb a výzev průmyslu, které využívají průzkum trhu k měření podnikatelského potenciálu.
2. Fáze výzkumu a vývoje.
Tvorba hypotéz. Zde začíná práce v laboratoři konstruovat, testovat, modifikovat a re-testovat potenciální nanotechnologická řešení problémů se surovinami. Tato fáze zahrnuje použití výrobků na zakázku, jakož i přizpůsobení nanoproduktů „off-the-shelf“.
3. Vývoj produktu.
Jasně definovaná fáze výroby, aplikace, certifikace a prodeje.
4. Integrace.
Kombinace nového nanotechnologického produktu do stávajících procesů.
Zatímco NANO CHEMI GROUP je velmi nová společnost, je schopná čerpat ze zkušeného týmu své mateřské společnosti AG CHEMI GROUP, která dodává výrobcům suroviny již od roku 1994. Výsledkem je, že skupina NANO CHEMI GROUP má skvělý předpoklad k vytvoření silné pozice na trhu pro dodávky nanomateriálů pro průmysl.
První vydání firemních dluhopisů již bylo vyprodáno a plány jsou v plném proudu pro rozšíření výroby a implementace řešení založených na nanomateriálech, zejména pro použití při výrobě podlah, kompozitů a plastů.
Úspěch společnosti je jasným ukazatelem toho, jak se nanotechnologie přesouvá z laboratoře do běžných výrobků a podniků.
V důsledku toho, když se zamyslíme nad tím, zda konference NanoOstrava byla akademickou nebo průmyslově zaměřenou akcí, Alexandra odpověděla: „Řekla bych, že je to směs všeho, protože účastníci jsou hlavně z vědecké komunity, která se zaměřuje především na akademickou stránku. Současně však všechny nové technologie, materiály a pozdější vývoj mají pro průmysl velkou hodnotu, a proto vidíme tuto událost jako odrazový bod pro přeměnu cenných objevů nanotechnologií na cenný byznys. “
Photo credit: NANO CHEMI GROUP, Issotrava, & NanoOstrava